Rabu, 4 Mei 2016

YOU & ME

Bahagian 4

               'Haishh... Malang betul tadi jumpa mamat tu. Aku harap aku tak jumpa dia lagi' detik hati Najwa.

              'Tapi rasa macam pernah nampak dia...' Najwa diam memikirkan tentang lelaki yang baru ditemuinya tadi.

               Tiba-tiba lelaki itu masuk ke kelas 1 Amanah. 'Apa pasal dia ni? Masuk kelas orang suka hati je..' Najwa pura-pura membaca buku sambil menjeling Mizan.

               Mizan meletakkan begnya di suatu kerusi. Kemudian, dia terus memandang Najwa yang duduk berdekatannya.

                'Alamak! Dia classmate akulah! Habislah!!' Najwa terus resah.

                " Assalamualaikum neko !" kata Mizan dengan ceria.

                Muka Najwa terus merah menyala. Dia menarik nafas bagi menenangkan dirinya.

                " Kau panggil aku apa?!!" Najwa bangun dan menolak kerusinya kasar.

                " Tak dengar ke? Aku kata neko la... Lagi satu, tak pandai nak jawab salam ke? Nak aku ajarkan? " Mizan senyum sinis.

                " Kau..!!" Najwa diam sekejap."Waalaikumussalam. Kau apasal panggil aku neko hah?!!" Najwa membuat muka bengis.

                 " Neko dah marah la... Yelah, sebab kau ingat aku tak tahu ke nama account google kau Neko?" Mizan membuat muka selamba.

                 Najwa menarik nafas panjang. " Ok, fine... suka hati kau la.." Najwa kembali duduk di tempat duduknya. 

                  Mizan gelak dan pergi semula ke tempatnya.

                 Najwa menjelingnya tajam.Isyarat 'kau nak mati ke?' dihantar ke Mizan. Mizan membalas dengan isyarat yang bermaksud ' Kalau berani mari lah'.

                  Mizan senyum sinis sementara Najwa menahan marahnya.

                  Najwa berhenti menjelingnya dan menyibukkan dirinya.

Waktu rehat...

                  Najwa melepaskan nafas lega. " Akhirnya!!" Najwa merenggangkan ototnya sekejap.

                  Semasa Najwa berjalan menuju ke kantin, dia ditarik oleh seseorang. 'Apa lagi bala nak kena ni?' detik hati Najwa sesaat.

Bersambung...

Tiada ulasan: